
Τα μαθήματα
Τι είναι
Ολόκληρη η ύλη της γ΄ λυκείου παρουσιάζεται σε βιντεομαθήματα μέσα από σελίδες μαθημάτων. Δείτε αναλυτικά τι περιλαμβάνει το κάθε μάθημα αλλά και πως παρουσιάζεται.
Τα βίντεο δεν εμφανίζουν τον εκπαιδευτικό να γράφει στον πίνακα ή σε ένα τετράδιο, υπαγορεύοντας την εκφώνηση και κάνοντας ανάγνωση της λύσης της.
Έχουν φτιαχτεί με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία εκμηδενίζοντας το κενό χρόνο της διατύπωσης και της ανάγνωσης. Η δε αφήγηση περιορίζεται αποκλειστικά στην επεξήγηση των εννοιών που παρουσιάζονται.
Οπουδήποτε απαιτείται κίνηση, έχει δημιουργηθεί. Τα απαραίτητα γραφήματα εμφανίζονται σε κινούμενη μορφή κι ακολουθούν τους ρυθμούς αφήγησης, έτσι ο μαθητής μπορεί να εστιάσει σε κάθε σημείο του μαθήματος στο τμήμα του γραφήματος που γίνεται κάθε φορά αναφορά.
Σε κάθε ενότητα υπάρχει σε ψηφιακή μορφή ένα αρχείο pdf. Το σύνολό τους αποτελούν ένα πλήρες εξωσχολικό βοήθημα που περιέχει
– θεωρία
– λυμένες ασκήσεις
– ασκήσεις προς λύση
– γενικές ασκήσεις κεφαλαίου
Μετά το τέλος του μαθήματος, ο μαθητής θα μπορεί να δει από εκεί τόσο επιπλέον λυμένες ασκήσεις όσο και τις ασκήσεις στις οποίες θα εξασκηθεί. Στη δε σελίδα του μαθήματος αναφέρονται τόσο η θεωρία όσο και οι ασκήσεις του pdf που αντιστοιχούν σε αυτό το μάθημα.
Η θεωρία της κάθε παραγράφου παρουσιάζεται σε ξεχωριστό βίντεο. Στο καθένα από αυτά γίνεται έμφαση στην επεξήγησή της αλλά και στο πως θα χρησιμοποιηθεί αυτή στις ασκήσεις που θα ακολουθήσουν στο αμέσως επόμενο βίντεο.
Ολόκληρη η θεωρία της γ΄ λυκείου θα παρουσιαστεί μέσα σε απλά μαθήματα, όπου σε καθένα από αυτά ο μαθητής θα γνωρίζει τι πρέπει να ξέρει αλλά και τι πρέπει να απομνημονεύσει.
Η θεωρία είναι απαραίτητη για την επίλυση των ασκήσεων. Κάποια τμήματα όμως αυτής θα εξεταστούν στις εξετάσεις. Ο μαθητής θα πρέπει να γνωρίζει
– τι θα πρέπει να διαβάσει για να το καταλάβει
– τι θα πρέπει να διαβάσει για να το μάθει.
Σε κάθε μάθημα αναφέρεται ρητά τι πρέπει να διαβάσει, τι πρέπει να απομνημονεύσει επειδή θα εξεταστεί σε αυτό, καθώς και που ακριβώς βρίσκεται το καθένα είτε στο σχολικό βιβλίο είτε στο pdf της ενότητας. Έτσι, ο βραχνάς της θεωρίας δεν θα είναι κάτι που θα το αφήσει “για το τέλος της χρονιάς” αλλά θα είναι σε θέση να το ξεκαθαρίζει παράλληλα με την υπόλοιπη προετοιμασία του.
Όταν βρίσκεσαι σε μια συγκεκριμένη ενότητα και μαθαίνεις μια συγκεκριμένη μεθολογία με την οποία αντιμετωπίζονται οι ασκήσεις της συγκεκριμένης ενότητας, η διαδικασία επίλυσης των ασκήσεων είναι εύκολη.
Η δυσκολία βρίσκεται όταν βρίσκεσαι αντιμέτωπος με μια γενική άσκηση, για την οποία δεν γνωρίζεις σε ποια ενότητα αναφέρεται, άρα και τι μεθοδολογία θα χρησιμοποιήσεις.
Στα βίντεο των μαθημάτων και σε κάθε ενότητα, παρατίθεται επακριβώς ο τρόπος με τον οποίο γίνεται κάθε φορά κατανοητό το ποια μεθοδολογία θα χρησιμοποιηθεί. Ενώ όλα τα trics που παρουσιάζονται στα βίντεο θα εμφανιστούν και πάλι, συγκεντρωτικά αυτή τη φορά, στα βίντεο της επανάληψης, κάνοντας τις λύσεις των θεμάτων μονόδρομες κι απλές διαδικασίες..
Μετά τη θεωρία και παράλληλα με τη μεθοδολογία, στα βίντεο παρουσιάζεται επαρκής αριθμός λυμένων ασκήσεων.
Οι ασκήσεις της κάθε ενότητας χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με τις απαιτήσεις τους ή/και τον τρόπο λύσης τους, η κάθε κατηγορία εμφανίζεται σε ξεχωριστό βιντεομάθημα. Παράλληλα με τη παρουσίασή τους, στα βίντεο εμφανίζονται και ασκήσεις παρόμοιες με τις προηγούμενες, με τη προτροπή ο μαθητής να κάνει παύση και να δοκιμάσει να τη λύσει μόνος του, ενώ αμέσως μετά παρουσιάζεται και η λύση της.
Έτσι, ένα μέρος της εξάσκησης που θα πρέπει να κάνει μετά τη παρακολούθηση του μαθήματος έχει ήδη πραγματοποιηθεί.
Η εμφάνιση μιας λυμένης άσκησης υπάρχει και σε ένα εξωσχολικό βοήθημα, κάτι τέτοιο όμως δεν είναι ο σκοπός ενός μαθήματος.
Πριν αλλά και παράλληλα με τη παρουσίαση της λύσης μιας άσκησης εμφανίζεται πάντα:
– η μεθοδολογία. Ενώ κάποιες φορές εμφανίζεται και η σκέψη που έχει οδηγήσει στη μεθοδολογία αυτή.
– η αντίστοιχη θεωρία. Ο μαθητής βλέπει το κάθε βήμα της λύσης, παράλληλα με την αντίστοιχη θεωρία που έχει οδηγήσει σε αυτή.
– οι τύποι από προηγούμενες τάξεις. Πολύ συχνά θα πρέπει να εφαρμοστεί μια ιδιότητα ή ένας τύπος από προηγούμενες τάξεις. Ακριβώς τη στιγμή που θα εφαρμοστεί, θα εμφανιστεί και ο αντίστοιχος τύπος ή η ιδιότητα που επέτρεψε το συγκεκριμένο βήμα της λύσης.
Και το σημαντικότερο:
Δεν είναι πάντα προφανής η διαδικασία που θα μας οδηγήσει στη λύση: η χρήση πρόχειρου για να δοκιμαστεί η όποια σκέψη είναι πολλές φορές απαραίτητη. Σε τέτοιες περιπτώσεις
παρουσιάζονται όλες οι πιθανές σκέψεις
– δοκιμάζονται ως λύση ώστε να δούμε γιατί δεν θα οδηγήσουν κάποιες από αυτές σε λύση
– βλέπουμε ποιες από αυτές οδηγούν τελικά σε λύση
– προτείνουμε και διατυπώνουμε τελικά τη καλύτερη από αυτές.
Οι ερωτήσεις κατανόησης τύπου Σωστού – Λάθος αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι κάθε διαγωνίσματος μαθηματικών στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Κάθε ενότητα και σχεδόν κάθε μάθημα συνοδεύεται με ερωτήσεις τέτοιας μορφής, η χρησιμότητά τους όμως είναι πολύ πιο σημαντική. Είτε αμέσως μετά τη θεωρία είτε κατά τη παρουσίαση της μεθοδολογίας, είναι απαραίτητο ο μαθητής να τεστάρει το επίπεδο κατανόησής του, και οι ερωτήσεις αυτές καλύπτουν αυτό το κενό.
Εμφανίζονται ως quiz σε σύνολα 6-10 ερωτήσεων κάθε φορά. Εμφανίζουν άμεσα τη σωστή απάντηση αμέσως μετά την επιλογή από τον μαθητή, ενώ το σημαντικότερο, εμφανίζουν την επεξήγηση της απάντησης: δεν αρκεί να ξέρουμε αν μια πρόταση είναι σωστή ή λανθασμένη, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε το γιατί, το οποίο περιέχεται σε κάθε πρόταση που εμφανίζεται στα quiz.
Μετά το τέλος κάθε μαθήματος είναι απαραίτητη η εξάσκηση από το μαθητή. Το κάθε μάθημα συνοδεύεται από ένα ικανοποιητικό πλήθος ασκήσεων για εξάσκηση, οι οποίες είναι χωρισμένες σε ομάδες και κατηγορίες, όπου κάθε φορά προτείνονται για εξάσκηση αυτές και μόνο που αντιστοιχούν στο μάθημα που έχει μόλις παρακολουθήσει.
Η σύγχρονη εκπαίδευση απαιτεί σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία.
Στη πλατφόρμα μαθημάτων περιέχονται αυτά που θα χρειαστεί ο μαθητής της γ΄ λυκείου για να τον βοηθήσουν στην εξάσκησή του και τη καλύτερη κατανόηση της ύλης. Εκεί θα βρει προγράμματα τα οποία θα του επιτρέπουν
– τη χάραξη οποιασδήποτε γραφικής παράστασης.
– τον υπολογισμό ορίων.
– τον υπολογισμό παραγώγων και ολοκληρωμάτων.
Με τη χρήση των βοηθητικών αυτών εργαλείων θα μπορεί (α) να επαληθεύει άμεσα τα αποτελέσματά του, (β) να έχει καλύτερη οπτική κατανόηση μιας εκφώνησης μιας άσκησης (γ) θα εξοικονομεί χρόνο από μη απαραίτητης για την εκπαίδευσή του πράξεις.
Το μάθημα όπως δεν το έχεις ξαναδεί
Από εκπαιδευτικό με πολυτετή πείρα στη προετοιμασία μαθητών για τις γενικές εξετάσεις της γ΄ λυκείου.
Τα βιντεομαθήματα
τι περιέχουν
Πως θα δείτε ένα μάθημα
Συμπληρώστε τη φόρμα ενδιαφέροντος. Θα λάβετε άμεσα ένα σύνδεσμο προς τη πλατφόρμα των μαθημάτων, καθώς και τα στοιχεία με τα οποία θα μπορείτε να συνδεθείτε για να παρακολουθήσετε δωρεάν ένα από τα μαθήματα που περιέχει.